2009. 06. 03.

bővebb magyarázat itt -
ez a sorozat láttszólagos családi vagy baráti helyzetekről készült pillanatfelvételek sorának tűnhet, de nem az. egymásnak idegen embereket szólitok le, (eleinte barátokat is megkértem) hogy álljanak össze egy fénykép erejéig. sokszor válaszolják azt, hogy : nem köszönöm - valahogy az van, hogy félnek ettől. mások meg megkérdezik mi a célom ezzel, hová kerül majd a kép. megint mások csak annyit mondanak oké, és nem is kérik, hogy a majd elkészült képből juttassak el nekik is. vannak, akiket egy ilyen helyzet szórakoztat, és vannak akik meg akarják érteni miért csinálom ezt én. napokig a fotózás kezdetén többen köszönik de nem aztán valahogy meggyőzőbb leszek. instant családokat próbálok létrehozni. néha mintha tényleg lenne hasonlóság. mint például a piros sapkás beépitett emberem, és a mellette álló szőke fickó között, pedig nem ismerték egymást. 
a sorozat eredetileg bekerült egy családi albumba, kis fülekbe illeszkedtek a képek. egy ilyen régivágású album volt, fekete karton lapokkal. jó lenne egy ilyen kis füzet, amit elvihetne bárki. de leginkább vetitett formában képzelem el a sorozatot, kis méretben, mondjuk egy olyan méretben, amin az emberek nagyittatják a nyaralási fotókat. 9x13? és ha folytatni kezdem a sorozatot, akkor majd meghivhatnám az összes szereplőt a trafóba, újra találkoznának. persze valószinüleg nem mindenki jönne el.
van egy két bökkenő. franciaországban vagyok, és a magyar országimázshoz nem tudom hogyan fog kapcsolódni ha francia hamis családokat hozok össze. és akkor lőttek az újratalálkozásuknak is. persze ez egy gyakorlati probléma.
következő pont:
az ország imázs megfogalmazása , ami kialakulni láttszik mint téma, jó szerintem, csak két dologra gondoltam: lehet, hogy ez az elnevezés nem megfelelő. valahogy annyira direkt. és lehet, hogy finomitani kellene, mert lehet, hogy túl direktek lesznek a munkák is.
következő pont:
kapcsolódási pontok keresése:


5 megjegyzés:

  1. szerintem mindegy hogy hol probalkozol a "csaladok" osszehozásával, mindenhol ismeretlen emberekkel kell hogy dolgozz, ugyhogy a feladat mindenhol megvan, s nehez.
    teszerinted ha francia "csaladok" lesznek bemutatva magyarorzsagon az bökkenő lehet? semmikeppen sem, szerintem.

    VálaszTörlés
  2. (jegyzet) családok + országimázs + nacionalizmus témában kapcsolódik ide egy beszélgetés pár héttel ezelőttről. egy barátom mesélt egy francia rijelitisóról, melynek az volt a konceptje, hogy egy fekete család szuper maszkokkal fehér családdá változott a projekt erejéig, egy másik, fehér család pedig ugyanennek vetette alá magát, visszafelé.
    így kellett intézniük a mindennapi életüket, bürokráciával érintkezni stb.
    a fehér család ki volt akadva, hogy 10ből 6 helyen milyen módokon akarták őket átverni/lehúzni/kitessékelni - feketeként.
    a fekete család ugyanezen az aránypáron pozitív módon lepődött meg (4 segítőkész ember = sok) folyt. köv.

    VálaszTörlés
  3. rakeresek erre a dologra
    koszonom

    VálaszTörlés
  4. demiért most arról van szó, hogy országimázs lenne a kiállítás címe?

    egyébként szerintem lehetne lomtalanított fényképekből is családsztorikat kirakni
    építeni egy bábeltornyát

    vagy talált fényképalbumok vegyülnének artist fényképalbumokkal, mint a tied, helyben olvashatólag karosszékben

    egy-egy kép mellett katonaságból, börtönből írott levelek stb.

    VálaszTörlés
  5. hmm
    nem tudom ki is irt itt?
    en is nevtelenul koszontem a csaladcseres storyt
    szoval lehetne epiteni sokfele csaladot talat kepekbol. gyujtom is oket regota, es az en csaladomban is soksok foto maradt fenn szerencsere, regebben csak ezekbol epitkeztem. de ez egy masik munka lenne. itt pont az a lenyeg, hogy ezek az ismeretlenek a valosagban is erintkeznek egymassal, meg velem is, persze ez a kepen nem lesz rajta
    most mondjuk azon gondolkozom csinalok egy olyan sorozatot is, ahol en is szerepelni fogok a kepeken, csak az a sorozat azokkal az emberekkel fog keszulni akiknek megneztem a lakasat hirdetes utjan, de vegul nem vettem ki. megoriztem az emailjeiket es felkeresem ok.
    na mindegy visszaterve a csaladokhoz, a talalt kepek is sokszor erdekes kapcsolatokat mutathatnak.

    VálaszTörlés